Jeugd en Jongerentrainingen gaan vanaf morgen van start

Goed nieuws: vanaf vandaag kan er door jongeren tot en met 18 jaar weer georganiseerd buitengesport worden. WV De Amstel gaat dan ook vanaf morgen, 30 april, weer trainingen aanbieden op dinsdag en donderdag op het clubparcours. Dat alles wel binnen de strikte overheidsrichtlijnen. Lees het onderstaande goed en pas het toe, zodat we weer kunnen fietsen.

Op donderdag 30 april 2020 hervat WV de Amstel voor onze leden tot en met 18 jaar de trainingen. Dit doen we onder strikte regels vanuit Rijk, gemeente en de KNWU.

We gaan op de dinsdagen en donderdagen in twee blokken training geven:

  • Kinderen tot en met 12 jaar (U13) van half zes tot half zeven – 17.30 -18.30;
    • Jeugdcategorie 1 t/m 5 (t/m 12 jaar) op dinsdag en donderdag
  • Jongeren van 13 tot en met 18 jaar (U19) van zeven tot acht uur- 19.00-20.00.
    • Jeugdcategorie 6 en 7, op dinsdag en donderdag
    • Nieuwelingen op de dinsdag
    • Junioren op de donderdag.

Trainingen:

De trainingen zullen vooral bij de U19 een andere vorm hebben met veel individuele opdrachten, met een afstand van 1,5 meter tot elkaar. Tijdritten, sprintvormen, het wordt even zoeken, maar reken erop dat in een uur intensief getraind kan worden.
De trainers fietsen niet mee, maar zullen streng optreden als de afstand niet gehandhaafd wordt. Instructie vindt plaats op twee plekken:

    • Voor jeugdcategorie 6 en 7 bij juryhuis (voorkant parkoers)
    • Voor de anderen bij tunnel trambaan (achterkant parkoers)
    • Op beide plekken worden mbv ductape 10 opstelplekken aangegeven op buitenkant parkoers voor de deelnemers met tussenruimte van 2 meter (trainer stelt zich op aan binnenkant parkoers)
    • Trainingsgrootte per blok is maximaal 20 deelnemers.
    • Per trainingsblok zijn er 2 tot 3 trainers en 1 coördinator aanwezig; deze houden altijd minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar en de deelnemers;
    • Trainers geven instructie vanaf binnenkant parkoers; deelnemers ontvangen instructie aan buitenkant parkoers  en deelnemers stellen zich op conform de normale afspraken (deelnemer staat naast fiets met achterwiel in het gras; voorwiel op asfalt; gezicht naar de trainer).
    • Inhalen gebeurt conform de geldende parkoersregels; iedere renner rijdt altijd zo rechts mogelijk op het parkoers; inhalende renner rijdt zo links mogelijk op parkoers en geeft vooraf aan dat hij/zij gaat inhalen door de kreet “rechts”.

 Algemene richtlijnen en instructies voor de ouders, kinderen en jongeren

  • Blijf thuis bij klachten, koorts, hoesten en verkoudheid. Iemand anders in het gezin met klachten, dan blijft het hele gezin thuis.
  • Hou je aan de tijden; wees maximaal vijf minuten vooraf aanwezig
  • Ouders mogen niet blijven; slechts halen en brengen op de start en stoptijden van de training (tenzij een men als parcoursbewaker bij oversteek wordt ingevuld, dat wordt gedaan met een hesje aan voor herkenbaarheid!)
  • Zorg dat fiets en kleding vooraf in orde zijn (helm, bandenspanning, remmen werken, etc)
  • Jeugd leenfietsen worden eenmalig verstrekt en niet per training uitgegeven door de coördinator

Hopelijk kunnen we op deze wijze in ieder geval weer een start maken van het seizoen!

Comments are closed.

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑